Bockarna silver_Rityta 1

För Hälsingland - Mot framtiden

Skolprojektet

Skolprojektet - 2 bollar i varje klass

Som barn och ungdom är det viktigt med bra utrustning om du ska utöva olika idrotter, därför satsar vi på att ge ut bra fotbollar i god kvalité, då många går sönder alltför tidigt pga slitaget. Detta så att barnen spontant kan spela mer fotboll och idrotta under rasterna på skoldagarna.

Varje höst åker spelarna från vårt reprensentationslag ut till skolorna i Hudiksvalls närområde och delar ut två bollar till varje klass mellan årskurserna 1-6, och sedan starten 2011 har vi delat ut över 1400 bollar till skolorna.

• Skolbyn
  • Västra Skolan
  • Edsta Skola
  • Sandvallaskolan
  • Idenor Skola
  • Håstaskolan
  • Björkbergsskolan
  • Glada Hudik-skolan
  • Malsta Skola

Hudiksvalls FF är en fotbollsförening som bygger sin verksamhet på medlemskap och utöver att det tydliggör din tillhörighet till klubben är det även en ovärderlig inkomstkälla för föreningen.